Visuell kunst

Avdeling Visuell kunst, «Kulturskolens Kunstskole», er lokalisert i Strandvegen 95, i Troms fylkeskultur senter (populært kalt «Kysten»).Her undervises det i tegning/malerikeramikktekstil, samt kombikunst for de yngste elevene. Og det tilbys undervisning innen animasjonfoto og grafikk i kortere kurs som sommerskole og helgekurs. Vi har tilbud til barn fra seks år, og ungdom opp til 17 år.

For voksne elever har vi et flott tilbud innen keramikk som vi kaller «Keramikkverksted voksne».

De fleste lærerne ved avdeling visuell kunst er profesjonelle kunstnere med minimum bachelor nivå innen sitt fagfelt.Våre tilbud er utviklet i tråd med nasjonal rammeplan fra Norsk Kulturskoleråd.

Hilde Renee Opdal

Avdelingsleder for visuell kunst

Telefon 40036026

X - Vinterferiekurs Leire og Form

Vinterferiekurs i Leire og Form.

Bli med å finn ut hvordan det er å være elev på keramikk
Vi skal bruke leire som brennes i keramikkovn, og leire som tørker av seg selv. Du får lage deg en kopp eller en skål, og du får forme din helt egne skulptur . Vi går gjennom helt grunnleggende teknikker og hvordan jobbe med overflateteksturer. Hvis vi får tid og hvis du har lyst så tar vi også frem pappmasje og hønsenetting som kan omformes til de rareste ting. Vi starter enkelt og tar det videre derfra. Få med deg en venn / inne og fyll litt av vinterferien med noe nytt.

9-12 år

Tid:
23. - 25. februar 2021
Kl.10:00 - 15:00

Lærer:
Hilde R. Opdal

Sted:
Kunstskolen, Strandvegen 95

1.250,-
NB: Påmelding er økonomisk bindende.

Oppstart med forbehold om nok deltagere.

NB: Gruppen er fulltegnet, men du er velkommen til å søke plass på venteliste ved frafall.