Personvern

Behandling av personopplysninger skjer i henhold til personvernforordningen (GDPR)
Formålet med behandlingen av personopplysningene, er å administrere og informere om tjenestene vi tilbyr, og utføre gjøremål basert på brukernes ønsker. Ved besøk på våre nettsteder er du anonym. Ved besøk registreres kun din datamaskins domenenavn (IP-adresse), ikke din e-post adresse. Dersom du gjennom våre nettsteder ønsker at vi skal utføre noen tjenester for deg, eller å få tilgang til innhold som krever registrering, kan vi trenge visse personopplysninger. Personopplysninger du avgir til oss brukes for at vi skal kunne yte deg bedre service og tjenester, og brukes bare i tråd med det aktuelle formålet og på en sikker måte. Dine personopplysninger vil ikke bli benyttet til markedsføringsformål utenfor kulturskolen.

Ved oppkobling til våre nettsteder, kan vi automatisk (dvs. ikke ved registrering) innhente ikke-personlige data (for eksempel type nettleser, og operativsystem som er brukt, antall besøk, gjennomsnittlig tid du er inne på nettstedet og hvilke sider du har sett på og domenenavn). Vi kan bruke disse dataene for å overvåke hvor populære våre nettsteder er og for å forbedre egenskaper eller innhold.

Søke elevplass:
Vi tar ditt personvern på alvor og følger kravene som beskrevet i de nye personvernreglene, GDPR.  Når du søker plass i kulturskolen gjennom vårt fagsystem Speedadmin (driftet av Speedware i Danmark), må du godta følgende vilkår når det gjelder personvern:

Personopplysningene i denne påmeldingen innsamles frivillig fra deg. Du er ikke pliktig til å gi oss disse opplysningene, og kan på enhver tid trekke opplysningene tilbake. Hvis du velger å ikke gis oss dine personopplysninger vil konsekvensen være at din søknad ikke kan behandles. Personopplysningene vil kun bli brukt til behandling av påmelding samt kommunikasjon vedrørende deltagelse i, og eventuell oppkreving av etterfølgende aktiviteter. Personopplysningene til Den Registrerte lagres så lenge det er behov for å ivareta de ovenfor nevnte formål. Den Registrerte er kjent med at denne kan lese mer om persondataloven og persondataforordningen på www.datatilsynet.no.

Du kan selv logge deg inn og se/redigere hvilke data som er oppført om deg som foresatt og om eleven. Dette er data som du selv oppgir ved søknad og re-registrering.

Speedware er et seriøst selskap med strenge krav til sikkerhet. På forespørsel kan Speedwares sikkerhetspolitikk-dokumenter, samt rapport fra ekstern revisjon, gjøres tilgjengelig.

Offentlighetsloven:
Det gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetsloven, så er kulturskolen pålagt å gi ut ikke personsensitive opplysninger hvis noen ber om innsyn i dette. Opplysninger som kan gis ut er navn, adresse og telefonnummer.
Dette kan du lese mer om her: Datatilsynet

Klikk her for link til Tromsø kommunes side om personvern og infromsajonskapsler