Musikk

Kulturskolen gir undervisning i sang og på de fleste instrumenter, og har bredt samspill- og kammermusikktilbud.
Elevene får opplæring i musikk utfra egne forutsetninger og de som er ekstra motivert kan delta i egne talentprogram. Kulturskolen tilbyr også Samisk/kvensk samspill.

I 6 av skolens 34 undervisningsuker avvikles samspilluker der målet er at alle skal få spille sammen med andre elever på kulturskolen.

Lærerne på musikkavdelingen kan ta ut en undervisningsfri uke pr. semester. En undervisningstime er i utgangspunktet 22,5 minutter pr. uke. Dette kompenseres ved at hver undervisningstime er forlenget med 2,5 minutter til 25 minutter.

Vi tilbyr også opplæring i grupper som et alternativ til den tradisjonelle 1-1 undervisningen. Opplæring i grupper skiller seg ikke kvalitativt fra 1-1 undervisning, men betoner andre kvaliteter ved opplæringen og vil for noen elever passe bedre enn enetimer.

Det meste av undervisningen avholdes i Kulturskolens egne lokaler i Krognessveien 33, men vi tilbyr også noe undervisning på skoler rundt om i kommunens bydeler.

Ulla Hansen

Avdelingsleder musikk