Visuell kunst

Avdeling Visuell kunst, «Kulturskolens Kunstskole», er lokalisert i Strandvegen 95, i Troms fylkeskultur senter (populært kalt «Kysten»).Her undervises det i tegning/malerikeramikktekstil, samt kombikunst for de yngste elevene. Og det tilbys undervisning innen animasjonfoto og grafikk i kortere kurs som sommerskole og helgekurs. Vi har tilbud til barn fra seks år, og ungdom opp til 17 år.

For voksne elever har vi et flott tilbud innen keramikk som vi kaller «Keramikkverksted voksne».

De fleste lærerne ved avdeling visuell kunst er profesjonelle kunstnere med minimum bachelor nivå innen sitt fagfelt.Våre tilbud er utviklet i tråd med nasjonal rammeplan fra Norsk Kulturskoleråd.

Hilde Renee Opdal

Avdelingsleder for visuell kunst

Telefon 40036026

Kombikunst - Reinen

Kombikunst er en kombinasjon mellom Tegning-Maleri og Leire-Form, og vi tar for oss det helt grunnleggende innen disse to fagene. Fra enkel fabulerende strek i tegning, til å jobbe med primær- og sekundær -farger i fargelære. Vi jobber med collage hvor en figur fra et magasin skal finne sitt hjem, eller vi jobber med farget papir og enkel oppbygging av bilde. Vi tilfredsstiller behovet for utfoldelse i form og introduserer det tredimensjonale «språket» i materialer som bl.a selvtørkende leire, plastelina og streng.

Pr nå kan vi gi tilbud til 8-12 år / 3-7.trinn.
Det er også ønskelig å starte opp gruppe for 5-7 år / 1-2.trinn også, så søk gjerne plass hvis du tilhører den alders / trinn gruppen. Når vi ser hvilke aldersgrupper som dominerer på ventelisten setter vi opp grupper ut ifra det.

Sted:
Reinen skole

Solstrandveien 76, 9020 Tromsdalen
Tekstil - Keramikk rommet
Inngang på nedsiden av bygget, første til høyre og helt innerst i lang gang.
Hvis denne inngangen er låst så benytt SFO-inngangen på SØR siden av bygget.

Tidspunkt:
Tirsdager kl 15:00 – 16:45