Keramikkverksted voksne

Voksenkeramikk foregår i et flott og velutstyrt keramikkverksted, med et helt unikt heltids og helårs tilbud for voksne elever. Her får man nøkkel til verkstedet og tilgang hele tiden mot et månedlig beløp. Det gis veiledning og undervisning i gruppe, samt noe individuelt. Verkstedet gir en fin mulighet for fordypning, både for den som aldri har jobbet med leire før, og den med noe erfaring. I tillegg får man et trivelig og sosialt miljø, rundt en felles interesse for leire og form.

Søknad:
  • Før du søker ber vi deg lese gjennom vedtektene for dette tilbudet, som er ulikt vilkårene for ordinær elevplass i kulturskolen: Vedtekter keramikkverksted voksne
  • Har du flere spørsmål etter å ha lest gjennom vedtektene? Se Ofte stilte spørsmål lengre ned, eller ta kontakt med avdelingsleder på mail: hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no
  • Merk at påmelding / søknadssystemet hovedsakelig er rettet mot barn og unge, altså ordinære kulturskoleplasser. Søkere til dette tilbudet må fylle ut punkter vedr elev/barn og foresatt helt likt.
  • Søk plass ved å klikke på Meld på nederst på denne siden
Opptak:
Vi tar inn nye elever hele året uten noen søknadsfrist. Ved ledig kapasitet så kontakter vi nr. 1 på ventelisten.

Avdeling Visuell kunst er lokalisert i Troms fylkeskultursenter, populært kalt "Kysten", i Strandveien 95.

Varighet:
Undervisnings året er 38 uker, men eleven har fortsatt tilgang til verkstedet og egen studie hele året.

Undervisningstider:
Torsdager kl. 1130-1430 eller kl. 1730-2030

Pris
Se egen oversikt over kulturskolens priser her - "voksen keramikk" . Nye elever vil først bli fakturert etter at eleven har fått tilbud om plass, og dette fagtilbudet faktureres kvartalsvis (dvs pr mars, juni, september, desember).

Ofte stilte spørsmål
  • Er det lang venteliste? Ja, det er lang venteliste på dette fagtilbudet. Det vil si at sannsynligheten for å få plass i innad det påfølgende året er relativt lav. Vi vil se på muligheten til å gi tilbud om kortere kurs til søkere på venteliste, så søk likevel gjerne plass.
  • Må man ha forkunnskaper? Nei, alle nye elever får innføring i grunnleggende teknikker. Man vil heller ikke få noe fortrinn hvis man har keramikk kunnskaper fra tidligere. Hver søker står helt likestilt.
  • Kan jeg gi elevplass til en annen i i gave? Det kan man selvfølgelig, men vi kan ikke bidra med å holde gaven hemmelig. Pga GDPR må vedkommende selv søke plass og stå på venteliste på linje med andre. Dvs. at gaven må gis uten skolens involvering.
  • Når jeg søkte sto jeg med "Prioritet 1", hvorfor tar det så lang tid før jeg får plass? Prioritet1 betyr ikke nr. 1 på ventelisten, det betyr at du har valgt dette faget som din prioritet 1.
  • Finnes det andre som tilbyr keramikk for voksne i Tromsø? Ja det gjør det, søk keramikkverksted + Tromsø i sosiale medier så vil du finne flere aktører.