Teaterproduksjon Kulta

Teaterproduksjon er for deg som har lyst til å være del av ei teatergruppe og sette opp teaterproduksjoner sammen med andre teaterinteresserte. Karakterutvikling, dialogutvikling / manusarbeid og utvikling av regikonsepter er hovedfokus i undervisningen. Det legges vekt på å styrke elevens tro på seg selv, tilhørighet, tillit og samarbeid med andre.

Kjerneprogrammet består av tre faser, der eleven gradvis utvikler sine faglige ferdigheter.
Fase 1: 5-6. klassetrinn: fokuserer på trygghet i å skape sammen i et ensemble, utvikling av karakterer og sceniske situasjoner med utgangspunkt i improvisasjon og enkle tekster.
Fase 2: 7-9. klassetrinn: introduserer i tillegg grunnleggende manusarbeid for elevene.
Fase 3: 10. klassetrinn: hovedfokus er arbeid med ensemble, manus og rolleutvikling fram til ferdig forestilling.

Fra 5. klassetrinn og oppover (fra ca. 10 år)

Undervisningssteder
Vi underviser ved Kulta i Alfred Hansens veg 26.

Samspill/samarbeidsprosjekter/forestillinger
Elevene vil som del av sin undervisning kunne delta i samproduksjoner med andre teatergrupper og fagfelt i Kulturskolen. Undervisningen vil foregå på andre tidspunkt enn ordinært oppsatte timer.

Elevbetaling vil først bli fakturert etter at eleven har fått tilbud om plass, og faktureres to ganger årlig, henholdsvis september og februar. Faktura sendes til den som i søknaden er registrert som betaler.
Velg