Improteater

Improvisasjon og teatersport er en egen retning innen teater. Dette er et morsomt og kreativt tilbud med fokus på grunnleggende skuespillerteknisk trening, der vi skaper forestillinger i sjangeren improvisasjonsteater.
Undervisningen tar utgangspunkt i teaterøvelser med mål om å øve spontanitet, tilstedeværelse, timing, og evne til formidling, refleksjon og samarbeid. Undervisningen legger vekt på at elevens selvbilde, mestringsfølelse, empati og mot skal styrkes.

10-25 år (fra 5. klasse)
(Fra 14 års alder kan eleven søke opptak ved fordypningsprogrammet Skuespilleren, og fra 15 års alder fordypningsprogrammet Instruktøren)

Undervisningssteder:
Rådstua Teaterhus (Vestregata 48) og Kulturskolens aula (Krognessveien 33).

Samspill/samarbeidsprosjekter/festival
Elevene vil som del av sin undervisning kunne delta i samproduksjoner med andre teatergrupper og fagfelt ved Kulturskolen. Undervisningen vil foregå på andre tidspunkt enn ordinært oppsatte timer.