Teater

Teater i kulturskolen i Tromsø er forankret i pedagogikk og kunst. Gjennom pedagogiske prosesser erfarer elevene arbeid med roller, situasjoner og forestillingsproduksjon. Gjennom ulike kunstneriske uttrykksformer utvikler elevene kompetanse i å utøve, formidle, skape, oppleve og reflektere.

Teatertilbudet ved Kulturskolen i Tromsø har teatergrupper for de aller minste til de unge voksne. Våre tilbud favner både de som ønsker å utøve teaterlek, de som ønsker å jobbe med teaterproduksjon og de som ønsker å spesialisere seg gjennom ett av våre fordypningstilbud

Vi har øvinger ved Rådstua Teaterhus i Vestregata 48, i Kulturskolens lokaler i Krognessvegen 33 og ved Slettaelva skole på Kvaløysletta.

Våre tilbud er utviklet i tråd med nasjonal rammeplan fra Norsk Kulturskoleråd

Elin Danielsen

Avdelingsleder for teater og Kulta

X - Musikal X

Musikal - fase 1.
Dette tilbudet gir grunnleggende innføring i musikalfaget, hvor man lærer å uttrykke seg gjennom bruk av sang, dans og skuespill.
Det er ingen krav til forkunnskaper, alle er velkommen!

Vi har som mål å opprette også Musikal-fase 2 for nye elever mellom 13 og 14 år. Mer info kommer.
Musikal fase 3 er for elever fra 15 år.

Undervisning er på onsdag mellom kl 18.00 og kl.21.00. Fase 1 kl.18.00-19.00 og fase 3 fra 19.00-20.00. Forbehold om endring.
Det er ønskelig at elevene i produksjons/forestillings tid kan være hele ettermiddagen.

Fra 10 år
(Er du en elev som har gått før på musikal for barn og er over 13 år, du kan bli tilbud plass på Musikal-fase 3. Ta kontakt).

Krognessvegen 33

Forestillinger:
Klassen har forestillinger/visninger gjennom året, og deltar noen ganger på kulturskolens musikal på våren

Velg