Teater

Teater i kulturskolen i Tromsø er forankret i pedagogikk og kunst. Gjennom pedagogiske prosesser erfarer elevene arbeid med roller, situasjoner og forestillingsproduksjon. Gjennom ulike kunstneriske uttrykksformer utvikler elevene kompetanse i å utøve, formidle, skape, oppleve og reflektere.

Teatertilbudet ved Kulturskolen i Tromsø har teatergrupper for de aller minste til de unge voksne. Våre tilbud favner både de som ønsker å utøve teaterlek, de som ønsker å jobbe med teaterproduksjon og de som ønsker å spesialisere seg gjennom ett av våre fordypningstilbud

Vi har øvinger ved Rådstua Teaterhus i Vestregata 48, i Kulturskolens lokaler i Krognessvegen 33 og ved Slettaelva skole på Kvaløysletta.

Våre tilbud er utviklet i tråd med nasjonal rammeplan fra Norsk Kulturskoleråd

Elin Danielsen

Avdelingsleder for teater og Kulta

X - Språklek, 3-4 år

Språklek er et flerspråklig tilbud til 3-4 åringer i barnehager i Tromsø kommune. Dersom du ønsker Språklek som et tilbud i din organisasjon, kan du registrere din interesse via lenken nederst på siden.

Hva er språk? På språklek inviterer vi de aller minste til å undersøke språkenes lekne verden - enten sammen med familien eller i barnehagen. Gjennom morsomme og spennende tilnærminger til språk, som bilder, fortellinger, teater og improvisasjon, jobber vi med barnas språkforståelse og språklige kreativitet, i et trygt fellesskap. Dette er et lekbetont undervisningsopplegg, der barna får utforske regler og rim på tvers av språk og kulturer, muntlig fortelling og bevegelse. I tillegg har vi fokus på at barna skal lære om empati, og det å ta vare på og samarbeide med andre.

Språklek legger vekt på flerspåklighet, og ledes av flerspråklige lærere, blant annet norsk, arabisk og russisk.

Alder: 3-4 år, men yngre barn kan delta sammen med en et eldre søsken eller en forelder/foresatt.

Undervisningssteder:

Vi underviser gjerne i ditt lokale. Ved behov kan vi organisere undervisningen i Kulturskolens lokaler i Krognessvegen 33 eller ved Rådstua Teaterhus i Vestregata 48 (sentrum).

ألعاب لغوية ــ لعائلات الأطفال الصغار
.من خلال طرق وأساليب لغوّية ممتعة ومثيرة ومشوقة، ومن خلال استخدام الأسلوب المسرحي، سوف نعزز ونقوي الفهم اللغوي والإبداع اللغوي عند الأطفال، الذي سيقودنا بدوره إلى خلق وتعزيز الانتماء والصداقة بين الأطفال وعائلاتهم
:العمر
.لجميع الأطفال وعائلاتهم