Sommerskole Form og Leire - uke 26

FORM OG LEIRE 8-10 ÅR

Innhold

Deltagerne skal få erfaringer med det 3 dimensjonale form språket på grunnleggende nivå.
Med leire som både skal brennes i ovn og med fiber-leire som ikke skal brennes i ovn, tar vi for oss ulike tekniker og fremgangsmåter som gir ulike resultat. Vi bruker tid på innføring i leirens begrensning og utstrekning. Materialet krever noe evne til tålmodighet og konsentrasjon for å ta imot grunnleggende kunnskap. Det er et poeng å ikke produsere mange ting, men konsentrere seg om og arbeide grundig med noen få. Dette med et mål om å oppleve mestring.
Det skal jobbes med bruksform, figurativt formspråk og kreativt abstrakt formspråk.
Vi skal jobbe delvis med overflate dekor i noen få farger på den brennbare leiren.
Og hvis fiber-leiren rekker og bli tørr får vi kanskje også jobbet med dekor på form siste kursdagen med maling i alle farger.

Praktisk informasjon:
8-10 år.
Dato:
UKE 26:  27-28-29-30.Juni
Klokkeslett:
KL 1000 – 1500    (totalt 20 timer)
Sted:
Troms fylkeskultursenter, Strandvegen 95, populært kalt «Kysten»
NOK 1950 inkl materiell. Påmelding er bindende.
Ta med:
Matpakke og vannflaske.

Påmeldingsfrist: 23. juni

Med forbehold om nok deltakere.

Spørsmål kan rettes til avdelingsleder for visuell kunst hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no eller kulturskolen@tromso.kommune.