Sommerskole Animasjon nybegynnere - uke 33

DENNE SOMMERSKOLEN ER DESVERRE AVLYST

ANIMASJON NYBEGYNNERE   9-11 ÅR

Innhold

Med en iPad, et stort antall bilder og små endringer på hvert bilde, kan vi etter hvert trykke på play og få se en kort liten historie utspille seg. Eller lære å jobbe med en enkel figur som beveger seg hvor det å oppnå “sømløs bevegelse” er et mål.
Deltageren lager en spennende film-bakgrunn i tegning, maling og collage. Klipper ut figurer fra magasiner, former figurer og elementer i plastelina, og har med små figurer hjemmefra.
Vi skal jobbe med tema, for eksempel miljøvern, og formidle et ønsket budskap med animasjons språk som virkemiddel. Vi jobber både i 3D “romlig” og i 2D “flatt” formspråk.
Vi jobber med teknikken og programmet iStop Motion.
Merk at dette er rettet mot nybegynnere, dvs at godt drevne animatører vil oppleve opplegget som for enkelt. De som har litt kjennskap til animasjon fra før mener vi vil oppleve utbytte.

Praktisk informasjon:
9-11 år.
Dato:
UKE 33: 15-16-17-18.August
Klokkeslett:
KL 1000 – 1500    (totalt 20 timer)
Sted:
Troms fylkeskultursenter, Strandvegen 95, populært kalt «Kysten»
NOK 1950 inkl materiell. Påmelding er bindende.
Ta med:
Matpakke og vannflaske.

Påmeldingsfrist: 11.august

Med forbehold om nok deltakere.

Spørsmål kan rettes til avdelingsleder for visuell kunst hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no eller kulturskolen@tromso.kommune.