Viktig informasjon om ledige plasser

Her er en liste over de fagene vi vanligvis har ledige plasser på. Vi forsøker å holde listen oppdatert til en hver tid, men vi kan dessverre ikke garantere at den alltid er 100% korrekt.

Listen er mer ment som en pekepinn på hvor det er ingen, eller korte ventelister.

Vi gjør også oppmerksom på at på enkelte fag som er delt inn i aldersbestemte grupper kan det være fullt på noen årstrinn mens andre har ledige plasser. Det gjelder f.eks ballett, barnedans og enkelte sirkusgrupper.

X - Unge talenter Nord

Unge talenter Nord (UtN) er et tilbud til spesielt talentfulle ungdommer fra hele Nord-Norge i alderen 12 – 19 år. UtN skal gi de aller fremste musikkelevene ekstra muligheter og utfordringer, og er for både rytmiske og klassiske unge musikere.

UtN er en videreføring av UiT Musikkonservatoriet sitt talentprogram Unge musikere, og Kulturskolens fordypningsprogram. UtN driftes i samarbeid mellom UiT Musikkonservatoriet og Kulturskolen. Programmet har to nivåer: UtNsolo og UtNtutti. UtNsolo er det høyeste nivået og drives av lærere fra Musikkonservatoriet, mens UtNtutti i hovedsak drives av lærere fra Kulturskolen.
  • Motivasjon og tid til å prioritere UtN-samlinger og øving.
Søker skal være elev på enten musikklinje på videregående skole, kulturskole eller få privat musikkundervisning, og søknad må skje i samråd med lærer/skole. For å få plass må søkeren gjennomføre prøvespill, der en blir vurdert for inntak til enten UtNtutti eller UtNsolo, som er programmets to nivåer.
Hva koster UtN?
UtNs helgesamlinger er gratis, men man betaler som vanlig for instrumentalundervisning/kammermusikk i sin lokale kulturskole el.l.
Elever som har store reiseutgifter får dekket reiseutgifter og overnatting med fradrag av en egenandel på kr. 500 per helg.