Strykeorkester

Helt fra første semester får strykeelevene tilbud om å spille sammen med andre strykere.
Første året lager vi "fruktgrupper" i prosjektukene, der elevene får spille sangene de har lært på spilletime sammen med andre nybegynnere.

Aspirantorkesteret er for de strykerelevene (fiolin, bratsj, cello, bass) som har spilt fra ett til to semester. Vi spiller på gehør, uten noter, og får øvd oss på å spille sammen og for andre sammen med pianist. Aspirantorkesteret øver på rom 190 hver onsdag kl. 17 - 18.

Juniororkesteret er orkesteret for de strykeelevene (fiolin, bratsj, cello og kontrabass) som har spilt 2 - 3 år. Vi spiller alt fra klassisk musikk til folkemusikk og filmmusikk.
Juniororkesteret øver i Aulaen onsdager kl. 1630 - 1800

Ungdomsorkesteret er et strykeorkester for elever som har spilt en stund.
Besetningen er fiolin, bratsj, cello og kontrabass.
Orkesteret består av elever fra 12 år og oppover.
Repertoaret varierer fra rock til klassisk – fra Beatles til Bach
Øvelsene foregår i Kulturskolens aula på tirsdager mellom kl. 1630 og 1800.

Kammerorkesteret er et strykeorkester for viderekommende elever og danner grunnstammen i ungdomsorkesteret. Besetningen er fiolin, bratsj, cello og kontrabass.
Kammerorkesteret inngår som en del av Kulturskolens Musikalorkester som setter opp forestillinger i Kulturhuset hver vår.
Øvelsene foregår i Kulturskolens aula tirsdager mellom kl. 1800 og kl. 1900.

Skoleåret 2022-2023
Fortiden er det ikke mulig å spille i Ungdomsorkester og Kammerorkester, men vi oppfordrer interesserte å søke elevplass da dette kan endre seg.

Priser:

Elevbetaling vil først bli fakturert etter at eleven har fått tilbud om plass, og faktureres to ganger årlig, henholdsvis september og februar. Faktura sendes til den som i søknaden er registrert som betaler.
Velg