Teater Grunnleggende Kulta

Teater grunnleggende er teatertrening med fokus på den unge skuespillerens arbeide med kropp og stemme. Det legges vekt på å utvikle samspill, tilhørighet og tro på seg selv som et skapende menneske. Den ukentlige undervisninga tar utgangspunkt i øvelser i konsentrasjon, tilstedeværelse, improvisasjon, fysikalitet, stemmeteknikk og samarbeid. Undervisningen legges opp etter elevens alder og nivå og elevene oppfordres til å utforske sitt eget, personlige uttrykk og fortellermåter. Kreativ utforskning av tema og tekst står sentralt, og legger grunnlaget for å skape sceniske situasjoner og forestillinger.

2. - 4. klassetrinn (ca. 7-9 år)
(Yngre elever anbefales Kulturmiks eller sirkus og teaterlek. Fra ca. 5. klassetrinn kan eleven velge mellom ulike retninger innen teaterfaget: Improteater, Revyproduksjon og Teaterproduksjon)

Undervisningssteder
Vi underviser ved Kulta i Alfred Hansens veg 26.

Samspill/samarbeidsprosjekter/forestillinger
Elevene vil som del av sin undervisning kunne delta i samproduksjoner med andre teatergrupper og fagfelt i Kulturskolen. Undervisningen vil foregå på andre tidspunkt enn ordinært oppsatte timer.

Elevbetaling vil først bli fakturert etter at eleven har fått tilbud om plass, og faktureres to ganger årlig, henholdsvis september og februar. Faktura sendes til den som i søknaden er registrert som betaler.