Dans

Kulturskolen tilbyr omfattende danseundervisning. Fra fylte fire år tilbyr vi danselek, hvor elevene blir introdusert for dans gjennom lekbetont dansetrening med og uten foreldre. Fra fem år kan barna begynne på barnedans hvor det er større fokus på kreativitet og alderstilpasset teknisk dansetrening. Elevene på barnedans er også med på en av Kulturskolens to store årlige forestillinger i Kulturhuset.

Fra åtte år kan elevene velge å gå gradene innen klassisk ballett, eller velge innenfor et brett dansetilbud av jazzdans, stepp og moderne dans.

Det meste av undervisningen avholdes i Kulturskolens lokaler i Krognessveien 33, men vi tilbyr også noe danseundervisning på KULTA i Tromsdalen

Sally Parkinson

Avdelingsleder dans

Epost
Telefon 90663647

Dans på Kulta

barnedans blir barna introdusert for dansens verden gjennom lek-betonte og spennende øvelser. Elevene får utforske dans, bevegelse og sin egen kreativitet, samtidig som de øver på konsentrasjon, koordinasjon, styrke og musikalitet.

I dansemiks introduseres elevene for dansens verden gjennom ulike dansesjangere, som kreativ dans, ballett, moderne dans og jazz. Elevene får utforske dans, bevegelse og sin egen kreativitet. Gjennom ulike øvelser og bevegelsessekvenser utvikles kroppsbevissthet, musikalitet, koordinasjon og danseglede.

Dans på Kulta - Barnedans 5-6 år
Dans på Kulta - Dansemiks 7-9 år

Kulta: Alfred Hansens veg 26, i "teatersalen".
Tirsdager:
Barnedans 5-6 år kl. 17.30 - 18.15
Dansemiks 7-9 år kl. 18.20 - 19.15

Forestillinger:
Elevene på disse gruppene deltar i en forestilling i tillegg til foreldrevisninger.