Dans

Kulturskolen tilbyr omfattende danseundervisning. Fra fylte fire år tilbyr vi danselek, hvor elevene blir introdusert for dans gjennom lekbetont dansetrening med og uten foreldre. Fra fem år kan barna begynne på barnedans hvor det er større fokus på kreativitet og alderstilpasset teknisk dansetrening. Elevene på barnedans er også med på en av Kulturskolens to store årlige forestillinger i Kulturhuset.

Fra åtte år kan elevene velge å gå gradene innen klassisk ballett, eller velge innenfor et brett dansetilbud av jazzdans, stepp og moderne dans.

Det meste av undervisningen avholdes i Kulturskolens lokaler i Krognessveien 33, men vi tilbyr også noe danseundervisning på KULTA i Tromsdalen

Sally Parkinson

Avdelingsleder dans

Epost
Telefon 90663647

Åpen Scene

Har du lyst til å lage teater midt i byen eller nede ved havet? Vil du være med på en flashmob på fjellet eller kanskje på et kjøpesenter? Skape pop-up-kunst ute i byrommet? Da er Åpen Scene det rette for deg.

Innhold:
Åpen Scene er et tverrfaglig tilbud der eleven får prøve ut, og skape nye former for, scenekunst. Eleven lærer om gateteater, performance, improvisasjon, kreativ skriving, bevegelse og lyd. Og erfarer at scenekunst kan skapes overalt; alt fra i teaterrommet til det offentlige rom.

Elevene øver konsentrasjon, muntlig og kroppslig bevissthet, og hvordan vi tar vare på og samarbeider med andre aktører og våre omgivelser.

I Åpen Scene legges grunnlaget for videre opplæring i teater, dans, musikk og kreativ skriving.

10-12 år

Krav til utstyr/forkunnskap:
Ingen

Oppstart:
Tirsdag 22. september 2020. Med forbehold om nok påmeldte.

Tidspunkt:
Tirsdager 16.45-17.35. Ekstra-øvinger vil forekomme.

Undervisningssteder:
i Krognessvegen 33