Dans

Kulturskolen tilbyr omfattende danseundervisning. Fra fylte fire år tilbyr vi danselek, hvor elevene blir introdusert for dans gjennom lekbetont dansetrening med og uten foreldre. Fra fem år kan barna begynne på barnedans hvor det er større fokus på kreativitet og alderstilpasset teknisk dansetrening. Elevene på barnedans er også med på en av Kulturskolens to store årlige forestillinger i Kulturhuset.

Fra åtte år kan elevene velge å gå gradene innen klassisk ballett, eller velge innenfor et brett dansetilbud av jazzdans, stepp og moderne dans.

Det meste av undervisningen avholdes i Kulturskolens lokaler i Krognessveien 33, men vi tilbyr også noe danseundervisning på KULTA i Tromsdalen

Sally Parkinson

Avdelingsleder dans

Epost
Telefon 90663647

X - Musikal X

Musikal - fase 1.
Dette tilbudet gir grunnleggende innføring i musikalfaget, hvor man lærer å uttrykke seg gjennom bruk av sang, dans og skuespill.
Det er ingen krav til forkunnskaper, alle er velkommen!

Vi har som mål å opprette også Musikal-fase 2 for nye elever mellom 13 og 14 år. Mer info kommer.
Musikal fase 3 er for elever fra 15 år.

Undervisning er på onsdag mellom kl 18.00 og kl.21.00. Fase 1 kl.18.00-19.00 og fase 3 fra 19.00-20.00. Forbehold om endring.
Det er ønskelig at elevene i produksjons/forestillings tid kan være hele ettermiddagen.

Fra 10 år
(Er du en elev som har gått før på musikal for barn og er over 13 år, du kan bli tilbud plass på Musikal-fase 3. Ta kontakt).

Krognessvegen 33

Forestillinger:
Klassen har forestillinger/visninger gjennom året, og deltar noen ganger på kulturskolens musikal på våren