Teater

Teater i kulturskolen i Tromsø er forankret i pedagogikk og kunst. Gjennom pedagogiske prosesser erfarer elevene arbeid med roller, situasjoner og forestillingsproduksjon. Gjennom ulike kunstneriske uttrykksformer utvikler elevene kompetanse i å utøve, formidle, skape, oppleve og reflektere.

Teatertilbudet ved Kulturskolen i Tromsø har teatergrupper for de aller minste til de unge voksne. Våre tilbud favner både de som ønsker å utøve teaterlek, de som ønsker å jobbe med teaterproduksjon og de som ønsker å spesialisere seg gjennom ett av våre fordypningstilbud

Vi har øvinger ved Rådstua Teaterhus i Vestregata 48, i Kulturskolens lokaler i Krognessvegen 33 og ved Slettaelva skole på Kvaløysletta.

Våre tilbud er utviklet i tråd med nasjonal rammeplan fra Norsk Kulturskoleråd

Elin Danielsen

Avdelingsleder for teater og Kulta

X - Revy Grunnleggende Rådstua

Vil du jobbe med tekst, sang, skuespillerkunst og koreografi på scenen? Har du lyst til å være en del av en revygruppe? Da er dette tilbudet for deg. Revy har historie som går tilbake til gjøglerteateret, og er en folkelig form som gir en god inngang til å arbeide med samfunnsaktuelle tekster på en humoristisk måte. Vi jobber med samtiden med både brodd, snert, og glimt i øyet. I Tromsø har vi en lang tradisjon for skolerevy. Dette tilbudet er for de som er for unge for skolerevyene, men likevel har noe de vil ha sagt.

8-10 år (3.-5. klasse)

Undervisningssteder:
Rådstua Teaterhus i Vestregata 48.

Samspill/samarbeidsprosjekter/festival
Elevene vil som del av sin undervisning kunne delta i samproduksjoner med andre teatergrupper og fagfelt ved Kulturskolen. Undervisningen vil foregå på andre tidspunkt enn ordinært oppsatte timer.