Sommerskole Tegning og maleri - uke 33

Vi gjør oppmerksom om at gruppen er fulltegnet, men vi tar likevel imot søkere til venteliste hvis noe skulle oppstå, så bare søk.

Innhold

Tegne, male, klippe, lime, grise. Lage morsomme og rare bilder på mange ulike måter.
Deltagerne skal få tre inn i eventyr verdenen og la seg inspirere til å skape egne bilder.
Kanskje dukker det opp figurer fra en tegneserie også.
Mange ulike redskaper og materialer skal introduseres og utforskes, fra den enkle blyant streken til et kreativt formspråk med collage teknikken. Så fokuserer vi mest på fargerik mykpastell og akvarell/gouasje maling etter hvert. Aldersgruppen tilsier en leken og kreativ innfallsvinkel og rom for det uventede og individuelle. Vi lager noen bilder sammen, og kanskje vi kan lage et helt nytt eventyr sammen?

Påmeldingsfrist: 11.august

Spørsmål kan rettes til avdelingsleder for visuell kunst hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no eller kulturskolen@tromso.kommune.