Viktig informasjon om ledige plasser

Her er en liste over de fagene vi vanligvis har ledige plasser på. Vi forsøker å holde listen oppdatert til en hver tid, men vi kan dessverre ikke garantere at den alltid er 100% korrekt.

Listen er mer ment som en pekepinn på hvor det er ingen, eller korte ventelister.

Vi gjør også oppmerksom på at på enkelte fag som er delt inn i aldersbestemte grupper kan det være fullt på noen årstrinn mens andre har ledige plasser. Det gjelder f.eks ballett, barnedans og enkelte sirkusgrupper.

Band

Ukentlige timer i samspill i bandformat innenfor rytmiske sjangere som pop, rock, jazz og world. Elevene blir delt inn i en bandbesetning der hvert instrument har sin egen selvstendige stemme, både som solist og bandmedlem.
Dette er et kjerneprogram for de som allerede går på instrumentalundervisning for piano, gitar, bass eller slagverk. Musikkopplevelsen i fellesskap står sentralt, men det fokuseres også på progresjon og produkt.

Fra rammeplan for musikk:
"Ensemblespill er en viktig del av instrumental-/vokalopplæringa i alle faser. Større fellesensembler kan samle elever fra alle programmer og elever med opplæring i andre kunstfag. Dette kan gi tilgang til viktige sosiale erfaringer, felles musikkopplevelser, skape gode relasjoner og bidra til integrering av minoritetsspråklige elever."

Krav til forkunnskaper:
Søkeren må allerede være elev på kulturskolen, og ha basisferdigheter på sitt instrument.