X - Kvaløya barneteater

Kvaløya barneteater er en introduksjon til teatrets magiske verden. Den ukentlige undervisninga tar utgangspunkt i øvelser i konsentrasjon, tilstedeværelse, improvisasjon, fysikalitet, stemmeteknikk og samarbeid. Her lærer eleven både teatrets grunnprinsipper og får utforske sitt eget, personlige uttrykk. Kreativ utforskning av tema og tekst står sentralt. Det legges vekt på å utvikle samspill, tilhørighet og tro på seg selv som et skapende menneske.
Barneteatret er en del av Kulturskolens breddeprogram i teaterfaget, og her legges grunnlaget for videre teaterundervisning på et av våre kjerneprogram; Kvaløya Ungdomsteater, Teaterproduksjon, Impro og teatersport og Barnerevy.

Samspill/samarbeidsprosjekter/festival
Elevene vil som del av sin undervisning kunne delta i samproduksjoner med andre teatergrupper og fagfelt ved Kulturskolen. Undervisningen vil foregå på andre tidspunkt enn ordinært oppsatte timer.