Innhold
Deltagerne får grunnleggende innføring i billedoppbygning med utgangspunkt i flere ulike redskaper og materialer. Det jobbes med grå- og farge -blyant, myk- og olje -pastell, tusj, akvarell- og -gouasje maling, ull/toving og tekstil. Og det jobbes på tegnepapir, kartong, papp plater og lerret.
Vi skal ta for oss dette med komposisjon på et enkelt og grunnleggende nivå. Å bygge opp et bilde med for- mellom- og bak – grunn kan skape dybde og rom. En liten figur i front skaper noe annet enn en stor figur i front. Med ulltoving og tekstil skapes en helt annen billed stemning enn med for eksempel med tusj. Deltagerne skal få lov til å forske i bredden og etter hvert smale inn og finne sitt uttrykk.

NB: Gruppen er fulltegnet, men du er velkommen til å melde deg på venteliste.

Bindende påmelding og forskuddsbetaling via Vipps. Ved opptak blir det sendt ut betalingsinformasjon via e-post/sms. Det må være registrert gyldig betaling før oppstart. Dersom for få påmeldte vil ikke kurset bli gjennomført.

Med forbehold om nok deltakere.

Spørsmål kan rettes til avdelingsleder for visuell kunst hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no eller kulturskolen@tromso.kommune.