Ballett

Vi tilbyr undervisning i ballettklasser til elever i alle aldre og ferdighetsnivå. Noen klasser følger The Royal Academy of Dance Grads system hvor det er mulig å ta en frivillig eksamen på hvert nivå.
Vi har også egne fordypningsprogrammer (RAD vocationals) for elever med spesielle forutsetninger for klassisk ballett. Intermediate Foundation til Advanced 2 nivå.

Elever på grad 1 er ca. 8 år, 3. trinn i grunnskolen. Dette tilbudet er for nybegynnere eller elever som har gått barnedans 7. På Barnedans-tilbudet som er fra 5-7 år, blir elevene introdusert for ballettstilen, og forberedes for videre ballett-trening fra grad 1.

Grad 1 = 8 år. ( 3 klasse)
Grad 2 = 9-10 år (4 klasse)
Grad 3 = 10-11 år (5 klasse)
Grad 4 = 11-12 år (6 klasse)
Grad 5 = 12-13 år (7 + 8 klasse)
Grad 6, 7 og 8 = 13 år + (Fra 9 klasse)
RAD vocationals 12 år +++
Dersom du er usikker på hvilken grad du skal søke på, kan du sende en epost til sally.parkinson@tromso.kommune.no.

Krognessvegen 33

Forestillinger:
Elvene på ballett deltar bl.a på vår store ballett-forestilling i Kulturhuset før jul.

Elevbetaling vil først bli fakturert etter at eleven har fått tilbud om plass, og faktureres to ganger årlig, henholdsvis september og februar. Faktura sendes til den som i søknaden er registrert som betaler.

Velg