Dans

Kulturskolen tilbyr omfattende danseundervisning. Fra fylte fire år tilbyr vi danselek, hvor elevene blir introdusert for dans gjennom lekbetont dansetrening med og uten foreldre. Fra fem år kan barna begynne på barnedans hvor det er større fokus på kreativitet og alderstilpasset teknisk dansetrening. Elevene på barnedans er også med på en av Kulturskolens to store årlige forestillinger i Kulturhuset.

Fra åtte år kan elevene velge å gå gradene innen klassisk ballett, eller velge innenfor et brett dansetilbud av jazzdans, stepp og moderne dans.

Det meste av undervisningen avholdes i Kulturskolens lokaler i Krognessveien 33, men vi tilbyr også noe danseundervisning på KULTA i Tromsdalen

Sally Parkinson

Avdelingsleder dans

Epost
Telefon 90663647

Sommerskole for dansere - uke 33

Hvorfor ikke starte skoleåret med en uke fylt med dans, moro og glede! Vi tar for oss ulike dansesjangere som ballett, jazz og moderne, med enkelte klasser i andre former og supplerende trening. Ved mange påmeldinger så deler vi gruppen etter nivå og alder.

Praktisk informasjon:
13 til 20 år
Dato:
12 - 16. august 2024 (mandag til fredag)
Klokkeslett:
9.00 – 16.00.
Sted::
Kulturskolen, Tromsø kommune, Krognessveien 33, 9006 Tromsø.

Krav til forkunnskaper:
Tidligere danseerfaring, kurset passer ikke for nybegynnere.

Klær og utstyr:
Tilpasset dansetøy og sko.
Stor matpakke og drikkeflaske.
Dere vil også få saft og frukt osv. i løpet av dagen.

kr 2.750,- (Påmelding er bindende)

Lærere:
Kommer Veldig snart :).

Timeplan: NB. kan endres på kort varsel og etter behov.

Med forbehold om nok deltakere.
Henvendelser kan rettes til kulturskolen@tromso.kommune.no eller avdelingsleder for dans sally.parkinson@tromso.kommune.no

Velkommen til en spennende danseuke!