Sommerskole Redesign og Fikseverksted - uke 26

REDESIGN OG FIKSEVERKSTED 11-14 år

Innhold

Bli med på 4 dager hvor du får lære litt om søm, hvordan reparere klær og hvordan sette sammen brukte klær og sy nye. Du kan sy deg nytt putetrekk til rommet ditt med tekstilene fra vårt lager, og trykke/male oppå med tekstilmaling. Eller du har egne ideer til søm med gamle tekstiler.
 Vi har en symaskin til hver, og noen overlock maskiner.
Vi tar for oss enkle teknikker for å reparere hull i yndlingsklærne dine, ved stopping eller lapping.
I tillegg får du lære litt om farging med enkel batikk metode.
Deltagerne må ha med seg minimum et godt fylt handlenett med brukte klær og tekstiler som utgangspunkt for ukens prosjekter.
 Dine brukte klær og tekstiler, og din kreativitet og skaperglede, er velkommen til oss.

Praktisk informasjon:
11-14 år.
Dato:
UKE 26:  27-28-29-30.Juni
Klokkeslett:
KL 1000 – 1500    (totalt 20 timer)
Sted:
Troms fylkeskultursenter, Strandvegen 95, populært kalt «Kysten»
NOK 1950 inkl materiell. Påmelding er bindende.
Ta med:
Matpakke og vannflaske.

Påmeldingsfrist: 23. juni

Med forbehold om nok deltakere.

Spørsmål kan rettes til avdelingsleder for visuell kunst hilde.renee.opdal@tromso.kommune.no eller kulturskolen@tromso.kommune.