Kommende aktiviteter

16-12-2022

Jul på Månetoppen

Happyteateret ved Kulturskolen, Tromsø kommune presenterer julestemning for hele familien med å sette opp «Jul på Månetoppen». Teatermanus er utarbeidet fra nrk-serien med samme navn og bøker skrevet av Gudny Ingebjørg Hagen. Musikken er av Geir Bøhren og Bent Åserud. Versjonen som familier i Tromsø kan glede seg til å se er omsatt til nordnorsk og bearbeidet for bruk i Kulturskolen av Cathrine Skjernes. Forestillingen er i to deler, med pause i midten, og passer for hele familien.
I stykket «Jul på Månetoppen» møter vi Jentungen og Nissekusine som er røde gårdsnisser. Disse rødnissene kommer i krangel med Myrtel og Storm som er to blånisser fra Blåfjell, fordi rødnissene har plukket all blåbæra på Månetoppen. Hvem er det egentlig som eier Månetoppen og blåbæra der? Dronning Fjellrose av Blåfjell og Kongsgårdnissen sender ut to sendebud for å reise til Grånissen ved Havet. Grånissen vet nok hvem som har rett til å bruke Månetoppen og til å plukke bær der, for slike ting har han tenkt på i over 100 år. En forestilling om vennskap, familie, forståelse og om å bli enige. Kom og finn julestemningen med Kulturskolens rødnisser og blånisser!

Billetter må kjøpes online på forhånd, via Hoopla, ingen billettsalg i døra.

Forestillinga spilles:
Fredag 16.des kl 17